maandag 20 maart 2017

(In korte tijd) een club beginnen; waarom nu?



Met het aantrekken van de economie zien we in allerlei gebieden weer volop beweging. De huizenmarkt trekt aan, maar ook sportverenigingen en business clubs zien weer volop groei. De afgelopen tijd is het opzetten van nieuwe clubs, in welke samenhang dan ook, dus razend populair.

Zeker wanneer we praten over clubs met een zakelijk, commercieel karakter (zoals businessclubs, ontbijtsessies of samenwerkingsverbanden rondom netwerken) ontwikkelen deze verenigingen zich snel en willen ze snel schakelen en inspelen op kansen.

Tijd om de voordelen en belangrijke zaken rondom het oprichten van zakelijke clubs en verenigingen te belichten.


Een netwerk samenbrengen
Er zijn al tal van businessclubs actief in vrijwel elke regio van Nederland. Misschien ben je als ondernemer al wel aangesloten bij 1 of meer businessclubs.
Toch worden er nog steeds nieuwe businessclubs gestart, vaak rondom een specifieke branche of een ander gemeenschappelijk doel of gemeenschappelijke insteek.

Wanneer een (specifiek) netwerk elkaar vindt, kan dat niet alleen de standaard commerciële voordelen bieden, maar ook een bron van inspiratie, kennis en passie bieden!



Iets ‘goeds’ doen met je tijd
Veel clubs (sport- en business-) vinden elkaar steeds meer! Met name het regionale karakter van clubs zorgen ervoor dat zaken en bijvoorbeeld sport of recreatie elkaar steeds meer ondersteunen. Sponsoring heeft financiële voordelen voor vrijwel elke organisatie (en de vereniging natuurlijk) en werkt een grote goodwill in de hand.

Daarnaast vinden werknemers en directie in Nederland het steeds belangrijker om meer te doen voor de samenleving; er moet meer zijn dan alleen maar werk en geld verdienen. Dat gevoel van een bijdrage leveren, kan prima hand in hand met interessante contacten en het nastreven van gemeenschappelijke doelen.


Aandacht voor de samenleving
Direct daaraan verbonden is het tonen van maatschappelijke betrokkenheid. Ook bij Huijbregts hechten we daar bijvoorbeeld waarde aan. Veel verenigingen kunnen wel een handje hulp gebruiken.

Of je organisatie nu ‘groen’ is, MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) hoog in het vaandel heeft staan of bijvoorbeeld veel aandacht heeft voor diversiteit in hun werknemersgroep… gelukkig hebben we steeds meer oog voor de samenleving en onze verantwoordelijkheden daarin.
Ook niet verkeerd: Het imago van je bedrijf wordt voor potentiële klanten steeds belangrijker bij de keuze voor een leverancier of partner. Het steunen van goede doelen of de bijdrage aan een (lokaal) initiatief heeft daar vanzelfsprekend een positief effect op.


Een vereniging of club opstarten.. hoe doe je dat?
Welke beweegredenen je ook hebt, aan het opstarten van een vereniging of club zijn nog steeds heel wat handelingen verbonden. Onze adviseurs helpen graag en kunnen je in detail vertellen en ondersteunen bij dit proces.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten